I. Condiții generale

  1. Termenii și condițiile generale (în continuare „Termeni și Condiții Generale”) stabilesc drepturile și obligațiile cu privire la vânzarea de bunuri online, în magazinul online www.softcotton.ro și vor fi parte integrantă a contractului dintre vânzător (operatorul magazinului online) și cumpărător. În virtutea încheierii contractului de vânzare, cumpărătorul declară că a luat la cunoștință de acest conținut și este de acord cu clauzele prevăzute. 
  2. Termenii și condițiile generale vor deveni aplicabile începând cu 01 Iunie 2021.

II. Definiții

  • Magazin online – site-ul web www.softcotton.ro, prin intermediul căruia bunurile sunt vândute pe internet.
  • Vânzător – societatea comercială SoftCotton s.r.o. înregistrată la registrul comerțului de pe lângă Tribunalul Municipal din Ostrava, secțiunea C, sub numărul 34234, având sediul social la următoarea adresă: Frýdecká 770/291, 719 00, Ostrava, număr de identificare: 28604689. În același timp, vânzătorul va fi considerat, de asemenea, operatorul magazinului online.
  • Consumator – fiecare persoană care încheie un contract cu un antreprenor sau care întreprinde alte acțiuni față de acesta, în afara scopului activității lor comerciale sau activității independente.
  • Antreprenor – persoana care în mod autonom desfășoară activitate comercială în mod individual și pe propria răspundere sau întreprinde acțiuni într-un mod similar, cu scopul de a realiza un profit. Pentru scopul acestor Termeni și Condiții Generale, antreprenorul va fi considerat a fi o persoană care desfășoară acțiuni în domeniul activității sale comerciale. Dacă cumpărătorul indică numărul de identificare în comandă, trebuie să țină cont de faptul că și lui i se vor aplica prevederile specifice antreprenorilor.
  • Contract de vânzare – contractul încheiat între vânzător și cumpărător prin intermediul magazinului online, a cărui obiect de activitate este vânzarea de bunuri.
  • Contractul consumatorilor – contract de vânzare, contract de prestări servicii sau alt contract conform Codului Civil din România, atâta timp cât părțile contractului includ pe consumator și pe vânzător.
  • Bunuri – bunuri care sunt oferite spre vânzare de către vânzător, prin intermediul magazinului online.
  • Serviciu de curierat – serviciu de curierat oferit în baza unui contract, ce gestionează transportul bunurilor de la vânzător către cumpărător.
  • Zile lucrătoare – zile în calendar începând de Luni până Vineri, exceptând zilele de Sâmbătă și Duminică și zilele care, având în vedere legislația în vigoare, sunt considerate sărbători legale.
  • Codul civil – Legea nr. 287/2009 republicată.
  • Cod discount – un set de litere și cifre; după introducerea acestora în câmpul corespunzător, în cadrul procesului de plasare a unei comenzi, reducerea prețului va fi calculată pentru cumpărător. Codurile de discount sunt oferite în cadrul unor evenimente promoționale sau sunt trimise prin e-mail.

III. Procedura la încheierea contractului de vânzare

  1.  Propunerea pentru încheierea contractului (ofertei) are loc în momentul în care bunurile sunt plasate de către vânzător în magazinul online, contractul fiind încheiat în momentul în care comanda este făcută (trimisă) de către cumpărător. Prin plasarea (trimiterea) comenzii, cumpărătorul își exprimă consimțământul pentru Termenii și Condițiile Generale.
  2. Bunurile din magazinul online sunt marcate corespunzător cu o denumire și sunt de obicei afișate împreună cu o descriere ce conține informații despre materialele folosite și alte proprietăți ale bunului, iar în cazul în care bunurile sunt produse în diferite mărimi și culori, cumpărătorul va putea alege mărimea și culoarea înainte de adăugarea bunului în „coșul de cumpărături”.
  3. Cumpărătorul va alege bunurile, incluzând culoarea, mărimea sau alți parametrii, dacă aceștia pot fi selectați, și va adăuga bunul în coșul de cumpărături printr-un click pe butonul „Adaugă în coș” („în coș” sau pe butonul ce conține un simbol cu un coș de cumpărături). Ca parte din procesul de comandare a bunurilor, cumpărătorul va putea să revină la anumiți pași anteriori pentru scopul verificării comenzii sau pentru efectuarea de modificări.
  4. Până în momentul în care procesul de comandare este finalizat de către cumpărător prin apăsarea linkului „Trimite comanda” și comanda devine obligatorie, cumpărătorul poate anula comanda în orice moment, prin întreruperea procesului menționat anterior și care ar rezulta în plasarea comenzii, sau prin părăsirea website-ului prin intermediul căruia sunt plasate comenzile.
  5. După plasarea comenzii, cumpărătorul va primi confirmarea comenzii la adresa de e-mail pe care a furnizat-o în momentul plasării comenzii; confirmarea va include, printre altele, numărul comenzii și sumarul informațiilor contractului de vânzare încheiat.
  6. Vânzătorul va putea contacta cumpărătorul cu privire la comanda plasată, folosind numărul de telefon indicat de către cumpărător în momentul plasării comenzii, având în vedere realizarea contractului de vânzare.
  7. Contractul de vânzare poate fi încheiat în limba română.
  8. De îndată ce comanda cumpărătorului este confirmată, constituind un contract de vânzare încheiat între cumpărător și vânzător, aceasta va fi arhivată pentru scopul realizării acesteia și pentru o dovadă ulterioară, putând fi accesibilă cumpărătorului după autentificarea în contul personal. Cumpărătorul – consumatorul are un drept de încetare a contractului de vânzare fără nicio sancțiune, până în momentul în care bunurile sunt expediate. Totuși, cumpărătorul va informa vânzătorul despre o astfel de încetare, fie prin e-mail, fie prin telefon. Orice modificare a comenzii sau corectarea unor erori va putea fi realizată până în momentul în care bunurile sunt expediate, cu excepția schimbării modalității de plată, care poate fi efectuată numai cu consimțământul vânzătorului.

IV. Prețul de cumpărare

  1. Prețul de cumpărare al bunurilor și serviciilor sunt furnizate în cadrul magazinului online, incluzând TVA și toate taxele prevăzute de lege, sau alte aspecte financiare. Costul și cheltuielile suportate pentru livrarea bunurilor diferă în funcție de modalitatea de livrare și de plată a prețului de cumpărare.
  2. Prețul de cumpărare indicat pentru bunuri la momentul plasării comenzii va fi considerat prețul obligatoriu atât pentru vânzător, cât și pentru cumpărător, iar după ce comanda este plasată, prețul de cumpărare nu poate fi schimbat, chiar și în cazul în care vânzătorul schimbă valoarea prețului de cumpărare pentru bunuri, sau în cazul în care un discount promoțional ar interveni ulterior. Când se va schimba același tip de bunuri cu o mărime diferită, cumpărătorul va plăti același preț ca în comanda inițială. În cazul în care cumpărătorul solicită schimbarea bunurilor cu un alt tip de bunuri, se va aplica prețul din lista curentă de prețuri, iar cumpărătorul nu va avea dreptul de a folosi un discount.
  3. Vânzătorul își rezervă dreptul de a schimba prețul de cumpărare pentru bunurile care sunt oferite spre vânzare prin intermediul magazinului online și să stabilească discounturi promoționale, în conformitate cu legislația în vigoare.
  4. Vânzătorul furnizează diferite tipuri de discount (cantitate, coduri discount etc.). Fiecare discount poate fi folosit o singură dată, dacă nu s-a menționat în mod expres altfel. În cazul utilizării multiple sau în cazul în care discountul este aplicat cu încălcarea regulilor pentru un anumit tip de discount sau promoție, vânzătorul are dreptul de a refuza acceptarea unui asemenea discount. Cumpărătorul va fi informat corespunzător și i se va oferi posibilitatea de a plasa comanda fără un asemenea discount.
  5. Cod de discount. Doar un singur cod de discount poate fi folosit în cadrul unei comenzi

V. Termenii și condițiile pentru plăți

  1. Plata prețului va fi efectuată în moneda din România (RON).
  2. În cadrul procesului de plasare a unei comenzi, cumpărătorul poate alege modalitatea de plată a prețului pentru bunuri:
  • Plata la livrare: plata efectuată în momentul recepționării bunurilor de la curier: cash sau cu cardul.
  • Plata în avans (fără cash): transfer imediat de bani din contul bancar sau plata cu cardul; plata prin transfer bancar.

      3. Modalitatea aleasă pentru plata prețului poate fi schimbată după plasarea comenzii, numai cu acordul vânzătorului.

      4. Alte informații privind anumite modalități de plată pot fi găsite în secțiunea „Metode de plată și transport” în magazinul online (https://www.softcotton.ro/metode-de-livrare).

VI. Termen de livrare și condiții

  1. Bunurile sunt livrate de către vânzător numai pe teritoriul României.
  2. Vânzătorul se obligă să livreze bunurile către cumpărător împreună cu toate componentele și accesoriile, în conformitate cu contractul de vânzare. În momentul plasării unei comenzi, cumpărătorul poate alege dintre următoarele modalități de livrare a bunurilor:
  • Livrare prin curier la adresa menționată în comandă,
  • Ridicarea personală de la unul din punctele de colectare partenere. 

    Obligația vânzătorului de a livra bunurile către cumpărător va fi considerată împlinită la momentul când vânzătorul oferă cumpărătorului dreptul de a dispune de bunuri la locul de livrare și îl notifică pe cumpărător în acest sens în avans. Dacă vânzătorul trebuie să trimită bunurile, vânzătorul livrează bunurile către cumpărător (antreprenor) predându-le către primul transportator cu scopul ca acestea să fie transportate către cumpărător și permițând cumpărătorului să își exercite drepturile care rezultă din acordul de transport acordat către transportator. Cumpărătorului – consumatorului îi sunt livrate bunurile comandate de îndată ce bunurile sunt predate către transportator.

      3. Cu condiția ca bunurile să fie în stoc, vânzătorul trimite, în mod normal, bunurile către cumpărător în curs de 2 zile lucrătoare calculate din momentul încheierii contractului de vânzare. În cazul în care cumpărătorul a ales efectuarea plății prețului prin transfer bancar, bunurile vor fi expediate în curs de 2 zile din momentul în care prețul este creditat în contul vânzătorului.
      4. Datele de livrare furnizate pe website au caracter informativ. Informațiile sunt bazate pe timpul estimat pentru livrare al companiilor de transport.
      5. Orice cost de transport sau ambalare care este ales de către cumpărător în cadrul plasării comenzii va fi suportat de către cumpărător; prețul pentru livrare și ambalare este prevăzut în lista de prețuri a vânzătorului. Costurile și cheltuielile transportului bunurilor, precum și informațiile cu privire la metodele de livrare sunt disponibile în secțiunea „Metode de plată și transport” în magazinul online (https://www.softcotton.ro/metode-de-livrare).

VII. Retragerea din contractul de vânzare și rezilierea acestuia de comun acord

  1. Vânzătorul va fi îndreptățit să se retragă din contractul încheiat cu cumpărătorul în cazul în care bunurile comandate nu mai sunt produse sau livrate, precum și în cazul unei erori evidente cu privire la prețul bunurilor (ex: un preț evident diferit față de prețul unui asemenea bun, conform art. 1665 din Codul Civil).
  2. Vânzătorul este, de asemenea, îndreptățit să se retragă din contract în cazul în care cumpărătorul nu operează transferul bancar în termen de o zi din momentul încheierii contractului de vânzare.
  3. Cumpărătorul – antreprenor poate solicita oricând vânzătorului rezilierea contractului, din momentul încheierii contractului și până la momentul în care bunurile sunt expediate de către vânzător. Contractul va înceta prin acordul părților la momentul în care vânzătorul oferă cumpărătorului acceptul pentru rezilierea acestuia.

VIII. Termeni și condiții pentru retragerea din contract de către cumpărătorul care este consumator

  1. Potrivit art. 9 din O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul asumat fără a oferi niciun motiv în acest sens, în termen de 14 zile din momentul primirii bunurilor, sau din momentul în care ultima livrare de bunuri a fost acceptată, dacă conținutul achiziției îl reprezintă anumite tipuri de bunuri sau dacă bunurile constau în mai multe părți.
  2. Procedura în cazul retragerii din contract:
  • Cel târziu în a 14-a zi după ce bunurile sunt recepționate, vânzătorul va fi informat (în scris) despre intenția cumpărătorului de a se retrage din contractul asumat.
  • Cumpărătorul are obligația de a trimite bunurile împreună cu un proces-verbal de predare-primire la următoarea adresă: Packeta Romania s.r.l. / SoftCotton.ro ID 99311906, Strada Virginia Nr. 4, 077096, Dragomirești-Deal, Ilfov, CTPark A1 Km13, fără întârzieri nejustificate, cel târziu în a 14-a zi din momentul retragerii din contract. În conformitate cu art. 14 din O.U.G. 34/2014, cumpărătorul va suporta costurile și cheltuielile rezultate din returnarea bunurilor în cazul retragerii din contract. Bunurile returnate vor trebui să nu prezinte semne de uzură, vor trebui să nu prezinte daune și să fie complete (inclusiv accesoriile). La retragerea din contract, cumpărătorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor.

      3. Ca urmare a retragerii din contract de către cumpărător, vânzătorul, fără nicio altă întârziere, însă nu mai târziu de 10 zile după momentul retragerii, va restitui către cumpărător sumele aferente, incluzând costurile de livrare aferente (conform art. 13 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014) celei mai ieftine variante de livrare a bunurilor oferită de către vânzător. Cu toate acestea, vânzătorul nu este obligat să restituie sumele de bani înainte ca cumpărătorul să restituie sau să dovedească restituirea bunurilor către vânzător (oricare ar fi prima dovedită).

      4. Conform art. 13 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014, dacă cumpărătorul se retrage din contract, i se va restitui, fără nicio altă întârziere, însă nu mai târziu de 10 zile după momentul retragerii, toate sumele de bani care au fost acceptate de către vânzător în baza contractului. Dacă plata pentru bunuri a fost făcută cu cardul, sumele de bani vor fi returnate cumpărătorului în același mod. Daca plata este refuzată pentru orice motiv, vânzătorul va solicita cumpărătorului contul bancar pentru realizarea restituirii sumei de bani prin transfer bancar. În cazul altor modalități de plată, cumpărătorul trebuie să ofere contul bancar pentru restituirea banilor. Numai în cazul în care restituirea în acest fel nu este posibilă, vânzătorul va restitui suma către cumpărător prin mandat de plată. Suma încasată va fi restituită cumpărătorului în altă modalitate numai dacă cumpărătorul acceptă o altă modalitate de restituire și dacă nu îi vor fi imputate costuri suplimentare. Suma de bani nu poate fi restituită în conturi dedicate plății de împrumuturi, credite, economii etc..

      5. Dreptul la beneficiul acțiunilor promoționale (un cadou, discount, alt tip de avantaj) există atâta timp cât comanda îndeplinește toate cerințele evenimentului aflat în desfășurare. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare, dreptul existent va expira. Beneficiul va fi restituit împreună cu bunurile neconforme. Dacă cumpărătorul returnează numai o parte din bunuri, iar valoarea bunurilor rămase nu depășește limita stabilită pentru dreptul la un cadou, cumpărătorul este obligat să îl returneze. În caz contrar, cumpărătorului îi va fi perceput prețul normal pentru cadou.

IX. Drepturi ce rezultă ca urmare a unor defecte – garanție

  1. Vânzătorul are responsabilitatea de a livra bunurile fără defecte către cumpărător. Această responsabilitate se referă în mod special la faptul că în momentul în care riscul pentru daună este transferat către cumpărător,
    -Bunurile au avut caracteristici care au fost determinate de către părți, iar dacă nu au avut loc astfel de înțelegeri între părți, bunurile vor avea caracteristicile -descrise de către producător, sau care au fost așteptate de către cumpărător să fie, prin raportare la natura bunurilor și a reclamei pentru acestea,
    -Bunurile sunt corespunzătoare scopului stabilit de către vânzător, sau scopului general existent pentru o anumită categorie de bunuri,
    -Bunurile corespund din punct de vedere al calității sau designului cu mostra sau modelul, dacă designul sau calitatea au fost determinate prin raportare la mostra sau modelul agreat,
    -Bunurile sunt în cantitatea, măsura și greutatea corespunzătoare, și
    -Bunurile corespund prevederilor legale.

  2. Cumpărătorul va avea dreptul de a invoca defectele ce apar asupra bunurilor în cadrul perioadei de 24 de luni din momentul recepționării acestora. Perioada menționată anterior nu se va aplica:
    -Bunurilor vândute la un preț mai mic datorită defectelor care au stat inițial la baza reducerii prețului,
    -Purtării și uzurii bunurilor cauzate de folosirea normală,
    -Bunurilor uzate atunci când au un defect ce corespunde măsurii de uzură și utilizare, pe care bunurile o au în momentul când au fost recepționate de către cumpărător, sau
    -Dacă rezultă din natura bunurilor.

  3. Dacă defectele reprezintă o încălcare a contractului, cumpărătorul va avea dreptul:
    -să fie înlăturate defectele sau să fie înlocuite cu bunuri fără defecte sau să fie livrate părțile lipsă, cu excepția cazului în care aceasta este disproporționat față de natura defectului; totuși, dacă defectul privește numai o parte din bun, cumpărătorul poate solicita numai schimbarea acelei părți; dacă aceasta nu este posibil, cumpărătorul va avea dreptul de a revoca contractul. Cu toate acestea, dacă acestea sunt disproporționate prin raportare la natura defectului, în mod specific dacă defectul poate fi înlăturat fără întârzieri, cumpărătorul are dreptul la înlăturarea defectului fără niciun cost suplimentar;
    -să înlăture defectul constatat prin repararea bunurilor;
    -la reducerea proporțională a prețului de achiziție; sau
    -să revoce contractul asumat.

    Cumpărătorul va informa vânzătorul cu privire la dreptul pe care dorește să îl exercite, în momentul în care va notifica defectul, sau fără întârziere după ce a notificat cu privire la defectul constatat. Fără consimțământul vânzătorului, cumpărătorul nu poate schimba dreptul ales; această prevedere nu se va aplica dacă cumpărătorul solicită repararea defectelor ce par a fi de nereparat. Cu excepția situației în care defectul este înlăturat în timp util, sau dacă informează pe cumpărător despre intenția de a nu înlătura defectul, cumpărătorul poate solicita un discount din prețul plătit, ca substitut pentru înlăturarea defectului sau poate revoca contractul. Cumpărătorul va fi îndreptățit pentru un discount adecvat din prețul de cumpărare și în cazul în care vânzătorul nu reușește să livreze noile bunuri, să schimbe piesele acestora sau să le repare, precum și în cazul în care vânzătorul nu se ocupă de reparație în timpul potrivit sau dacă pregătirea reparației cauzează neplăceri majore pentru consumator.

    4. Dacă defectul reprezintă o încălcare imaterială a contractului, cumpărătorul va avea dreptul de a solicita înlăturarea defectelor sau solicitarea unui discount corespunzător din prețul plătit. Atâta timp cât cumpărătorul nu își exercită dreptul pentru discount sau pentru revocarea contractului, vânzătorul poate livra părțile lipsă sau îndepărtarea unui defect legal. Alte defecte pot fi înlăturate de către vânzător, după propria alegere, fie prin repararea bunurilor sau prin livrarea de noi bunuri. Dacă vânzătorul nu înlătură defectul în timp util sau dacă vânzătorul refuză înlăturarea defectului, cumpărătorul poate solicita un discount din prețul plătit sau poate aplica revocarea contractului. Cumpărătorul nu poate schimba decizia cu privire la dreptul ce urmează a fi exercitat, fără aprobarea vânzătorului.

    5. Cumpărătorul va avea dreptul de a îi fi livrate bunuri noi sau să schimbe părțile acestora și în cazul unui defect remediabil, dacă nu poate utiliza în mod corespunzător bunul datorită apariției din nou a defectului după reparație, sau ca urmare a unui număr mai mare de defecte. În cazul acesta, cumpărătorul va avea dreptul de a opta pentru revocarea contractului. 

    6. Dacă perioada pentru care bunurile pot fi utilizate este înscrisă pe bunuri/ambalaj/instrucțiunile atașate bunurilor sau într-o reclamă, în conformitate cu prevederile legale, vânzătorul oferă cumpărătorului o garanție în acest sens. Prin intermediul garanției de calitate, vânzătorul se angajează că bunurile vor fi adecvate pentru utilizare în scopul obișnuit pentru o anumită perioadă de timp sau că își vor păstra proprietățile obișnuite. Perioada de garanție se aplică din momentul livrării bunurilor către cumpărător; dacă bunurile au fost expediate în baza contractului, se aplică din momentul în care bunurile au ajuns la destinație. Cumpărătorul nu beneficiază de garanție dacă defectul a fost cauzat de un eveniment extern după ce riscul de daună al bunurilor a fost transferat către cumpărător. Aceasta nu se aplică dacă defectul a fost cauzat de către vânzător.

    7. Orice drepturi rezultate din defecte vor fi exercitate față de vânzător (în continuare „reclamații”). Reclamațiile pot fi depuse și pe baza notificării cu privire la reclamația pe care cumpărătorul o trimite la următoarea adresă, împreună cu bunurile solicitate: Packeta Romania s.r.l. / SoftCotton.ro ID 99311906, Strada Virginia Nr. 4, 077096, Dragomirești-Deal, Ilfov, CTPark A1 Km13. Dacă cumpărătorul își exercită dreptul ca urmare a unui defect al bunului, vânzătorul va confirma în scris răspunsul la solicitare, precum și realizarea reparației împreună cu durata execuției.

X. Dispoziții speciale privind depunerea reclamațiilor de către cumpărătorul care este consumator

  1. Vânzătorul sau angajații săi autorizați vor decide cu privire la reclamație în mod imediat, iar în cazurile mai complexe, în maxim 30 zile lucrătoare. Această perioadă nu include timpul care este necesar pentru o evaluare profesională a unui defect potrivit cu tipul de bunuri sau servicii. Reclamațiile, ce includ înlăturarea defectelor, trebuie stabilite fără nicio întârziere, nu mai târziu de 30 de zile de la data formulării reclamației, cu excepția cazului în care vânzătorul și cumpărătorul sunt de acord pentru o perioadă mai lungă. După această perioadă, consumatorul va avea aceleași drepturi ca și când este vorba despre un defect ce nu se poate remedia.
  2. Vânzătorul va fi obligat să ofere consumatorului o confirmare scrisă cu privire la momentul când consumatorul și-a exercitat dreptul, despre conținutul reclamației și despre maniera de soluționare a reclamației formulată de către consumator; vânzătorul va fi de asemenea obligat să furnizeze consumatorului o confirmare cu privire la data și modul de soluționare a reclamației, incluzând informații cu privire la reparație și durata acesteia, sau o justificare în scris pentru respingerea reclamației. Toate informațiile menționate anterior sunt trimise consumatorului prin e-mail (atașat este o confirmare de primire a reclamației și protocolul de reclamații).
  3. Ținând cont de art. 27 din O.U.G. nr. 34/2014, vânzătorul informează consumatorul cu privire la faptul că poate depune o reclamație la organul de control care este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (în continuare „ANPC”). ANPC soluționează reclamațiile consumatorilor într-o manieră și potrivit reglementărilor relevante aflate în vigoare.

XI. Evaluarea produsului

  • Recenzii – Toate recenziile de pe SoftCotton.ro provin de la cumpărători verificați. Orice cumpărător poate să lase o recenzie în contul său de client, referitoare la un produs specific cumpărat. Se poate înscrie doar o singură recenzie pentru fiecare produs achiziționat. Publicăm atât recenzii pozitive, cât și negative, după ce le moderăm. Timpul de publicare (afișare) al unei recenzii depinde de timpul necesar pentru ca departamentul Relații Clienți să proceseze comentariul.

XII. Date cu caracter personal

Toate informațiile importante cu privire la procesarea datelor cu caracter personal pot fi găsite aici:https://www.softcotton.ro/protectia-datelor-personale

XIII. Soluționarea litigiilor

  1. Orice eventual litigiu între vânzător și cumpărător va fi soluționat de către instanțele de judecată.
  2. Cumpărătorul, fiind consumator, va fi îndreptățit să folosească o modalitate de soluționare a litigiului în mod amiabil, ce rezultă din contractul de vânzare sau în baza dreptului oferit de legea pentru Protecția Consumatorului, în baza Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor. Instituția care este abilitată pentru soluționarea în mod amiabil a litigiilor este, în relația cu vânzătorul, în mod special ANPC (https://anpc.ro/). Mai multe detalii pot fi găsite pe pagina web a instituției.
  3. Soluționarea amiabilă a unei probleme cu un consumator va fi inițiată numai la cererea consumatorului și numai în cazul în care problema nu a putut fi soluționată în mod direct cu vânzătorul. Solicitarea poate fi formulată până la cel mult 1 an de la ziua când consumatorul și-a exercitat dreptul prima dată, și anume subiectul problemei sesizate în cauză, față de vânzător.
  4. Consumatorul are dreptul de a iniția soluționarea amiabilă online a problemei, prin intermediul platformei ODR disponibilă la pagina ec.europa.eu/consumers/odr/ sau prin intermediul platformei online al ANPC disponibilă la pagina http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx.
  5. . Vânzătorul se angajează în a opta preferențial pentru soluționarea amiabilă a disputelor avute cu un cumpărător, cu excepția situației când cumpărătorul o refuză. Soluționarea amiabilă a disputelor poate fi realizată și prin intermediul Direcției SAL din cadrul ANPC: https://anpc.ro/articol/935/ce-inseamna-sal și https://anpc.ro/galerie/file/diversefg/CerereSAL2.pdf
  6. Această procedură nu va fi considerată mediere, iar inițierea ei nu va afecta dreptul părților de a se îndrepta în instanță sau la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
  7. Pentru durata negocierilor soluționării amiabile a disputelor/litigiilor, termenele de prescripție și limitările prevăzute în Codul Civil nu vor curge decât din momentul în care una dintre părți refuză continuarea negocierilor.
  8. Verificarea respectării obligațiilor ce revin părților ca urmare a legislației în vigoare privind protecția consumatorilor este realizată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

XIV. Dispoziții finale

Acești termeni și condiții generale vor fi valabile și își vor produce efecte ținând cont de textul publicat pe pagina web a vânzătorului la data plasării unei comenzi electronice de către cumpărător. Formularea exactă a termenilor și condițiilor va fi de asemenea trimisă cumpărătorului împreună cu confirmarea comenzii. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica termenii și condițiile.

Recycled Claim Standard